Jaha, då var det dags igen...

Japp, då var det dags för den årliga regnperioden. Som jag varje år ser fram emot tills den väl är här. Tycker alltid att det "ska bli så mysigt när man får sitta inne i tjocktröja och raggsockor och mysa med darling". Men varje år så blir jag lika besviken, jag har aldrig nån tjocktröja ren eller hel när regnet väl kommer. Och darling, ja, inte vill han mysa heller. Och regnet det är ju inte ens mysigt, iaf inte när man har hund. Men jag lär mig aldrig....

Men mys kanske det blir framför öppna spisen iaf. Kan ju alltid hoppas...Har äntligen fått den lagad, det kunde inte komma mer lägligt nu när kylan börjat krypa in på knuten.

 Så här ser den ut, vår pärla. Den ska bara målas om så allt blir riktigt vitt igen =)

Vi har även köpt en matsalsgrupp (bord m. 4 stolar) på Jysk av alla ställen. Har aldrig gillat dem riktigt, men den här var riktigt fin tyckte jag. Och billig framför allt...Så nu kan vi ha riktiga middagar, haha...Brukar låta bra när man säger det, men det blir aldrig så mycket mer än prat =)...Får väl försöka fixa så det blir av nu då...

Annars har det inte hänt så mycket här hemma, renovering kommer väl så småningom, då man får råd. Får ta det lite pö om pö. Men en färgbytta eller två kommer nog att införskaffas relativt snart, iaf om jag får bestämma =). Ni får här nedan se våra enormt vackra väggar och golv *hehehe*

Vardagsrum
1.  2.
1. Vita väggar  2. Stavparkett


Kök
1.  2.
1. Mintgröna? väggar med en blå fondvägg  2. Laminatgolv


Datarum
1.  2.
1. Ljus tapet med vita "prickar"  2. Gammalt trägolv



Hall nere
1.  2.  
1. Mintgröna? väggar  2. Laminatgolv


Trappen
1.  2.  3.  4.
1. Skarven mellan hallen nere och trappen, mintgrön? och gul  2. Trappen  3. Plastmatta  4. Skarven mellan trappen och hallen uppe, gul och ljus tapet med vita "prickar"

 
Hall uppe
1.  2.
1. Ljus tapet med vita "prickar"  2. Plastmatta


Sovrum
1.  2.
1. Ljus tapet med vita "prickar"   2. Nålfiltsmatta


Toa
1.  2.  3.
1. Ljus tapet med blomming bård    2. Röd plasttapet    3. Plastmatta



Badrum
1.  2.
1. Ljuslila våtrumsmatta med vitmönstrad lila våtrumsmatta upptill.
2. Plommonlila/vinröd/lila våtrumsmatta


-------------------------------------------------------------------------------------------

Så där ja, nu har ni sett hur vi bor...nästan...
Ni kanske får se mer när vi fixat till det lite...

Love // Anna



Kommentarer
Postat av: Sinikka

Vill se mer juh! Kul att se lite iafl=) LIte att göra var de ju som i alla hus.. Vi har pauasat i renoveringen och fokuserat på att inreda datarummet, var skit nöjd! Så förhoppningsvis kommer vi örja med köket snart=) Ska vara klara med övervåningen med undantag för badrummet innan jul! Borde hinna måste lägga på ett kol eller två bara:P
kram

Postat av: Linda

Roligt med bilder!
Hade trevligt igår.

Kramar Linda
http://www.freewebs.com/otterbo

2006-10-22 @ 13:35:17
Postat av: veronica

hejsan anna.=)
vad kul att du kikade in på min blogg.
jo det är och har vart skitmycket här...jobbigt men men man kämpar på...
allt bra med dig? som du ser så har jag tagit bort min lunar..finner inget kul med den nå mera.
Jag har msn om du kanske vill prata där nån gång.
[email protected]
kramen

2006-11-18 @ 12:34:12
URL: http://supervejron.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback