Saker som hänt sen senast...

Halloj allihop...

I skrivande stund sitter jag här med enorm ryggvärk, varken sitta, ligga, gå eller stå hjälper. Det är inge skoj...

Vad som hänt sen senast?...

Här kommer versionen för er som är stressade och inte har så mycket tid:
Hmm, julen kom och gick, jag blev sjuk, blev frisk, fick återfall och gick nästan in i väggen. DC fyllde 3 år, jag och Freddan fyllde 6 år och Per fyllde 25. Det blev nytt år, Freddan friade, vi åkte till sthlm och jag gjorde en hemtenta i ekonomi.

Och här är versionen för er som har enormt mycket tid eller tar er tid:
Julen spenderade jag först hos min pappa och hans nya familj, och sedan tog jag med mig systrarna bus och for hem till mami. Där var även min mormor och morfar. Freddan kom hem till mami senare under kvällen.

   
Maya & DC ,                   Elin ,                    Mami & Freddan ,       Morfar & mormor

Mami hade dukat upp ett jättefint, väldigt otraditionellt julbord som vid utfodringen fylldes med både traditionella och otraditionella maträtter. Men allt var verkligen jättegott. Tack mami! Du e duktig du...



Julklappar jag fick var: Pengar (till mig och Freddan), en roller (till att måla om i huset med), 2 st sällskapsspel, en biljett till en Jesus Christ superstar konsert i Grycksbo kyrka, några fina skålar, sängkläder, en ljudbok, en kasse med mormors hembakta bröd av olika sorter och till sist men inte minst: en bok, En Kärleksförklaring, av Freddan.



På juldagen åkte vi som vanligt hem till farmor och farfar på julmiddag med hela släkten. Efter maten började jag känna mig febrig och ville bara hem, och när vi väl kom hem så låg jag bara på soffan, hela kvällen. På natten bröt det ut, japp då hade man (antagligen) åkt på vinterkräksjukan...Nice!! NOT!!!tänkte man då... Freddan var en liten ängel och tog hand om mig då, ända till han somnade =)...Men men, ingen julmiddag blev det hos Annika och LarsErik på annandagen...Frisknade till en snabb sväng, men kände mig dålig igen... Jaha, inget nyårsfirande för mig då, tänkte jag. I samma veva dök skolan upp i huvudet och lyckades bryta ner mig totalt. Japp, va skoj, knappt tillfrisknad med psykbryt och så vill folk fira nyår!!! E dom galna?!?
DC hann fylla år innan det nya året kom, han fyllde 3 år. Det fick han fira med lyxmat, inge torrfoder då inte!! Maten var till en början lite suspekt, tyckte DC, men sen glufsade han i sig som bara den...



Jag och Freddan fyllde också år, 6 år. Och Per såklart, han fyllde 25 år.

Åter till tokarna som ville att man skulle fira nyår, men dom fick ju som dom ville...Jag blev lite piggare men hade fortfarande nära till psykbryt, men när jag väl var på festen så hade jag jättetrevligt. Det var nog det som behövdes den kvällen. Här är några av dom jag spenderade nyår med:

    
  

På nyårsnatten när vi kommit hem från allt firande, så går Freddan ner på knä och friar till mig, jag sa JA!! Så nu ska vi gifta oss, lr ja, inte nu, men ev. till nästa sommar...iiii så skoj...mycket planering blir det, men vi har ju så lång tid på oss, så det ska nog gå bra...

Fredagen den 5/1 drog jag till Stockholm med Freddan, Maya, Elin och Gustav...Vi var och tittade på Disney on Ice Princess classics...Jättebra show. Har ju varit på den 3 år i rad nu, och den är lika bra varje gång. Vi hann ta en tur till Naturhistoriska innan showen började , och då var nog lyckan gjord för Gustav iaf. Han älskar ju dinosaurier....Men det var en trevlig utflykt, skönt att åka bort en sväng om bara för en dag...

Nej, det var nog allt jag orkar skriva idag, men nu har ni ju återigen blivit uppdaterade i mitt liv, så nu hänger ni med igen...

Ha det gött så hörs vi...

Love // Anna

Kommentarer
Postat av: veronica

iiii ska ni gifta er..underbart värre.=))))
grattis grattis

2007-01-08 @ 16:39:03
Postat av: Sinikka

Äntligen en uppdatering här oxå! Både du och Linda min morgon är räddad! Får säga Grattis igen! kram

Postat av: Linda

Hehe, hoppas det var okej att jag satte ut DC som dagishund på sidan :-)
Ja bilden är superskön!
Lena håller på att knåpa på en riktig hemsida åt oss. Men den är väl okej antar jag :-)
kram kram

2007-01-23 @ 21:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback