Då gör vi ännu ett försök till seriöst bloggande...

Hallå på er...
Jag har inte slutat existera, jag har jobbat och det är/var sommar. Så, nu har jag gett er den usla bortförklaringen till varför jag inte skrivit om mitt überintressanta liv (lite ironi, det där sista ;) ).
Men jag ska försöka att ge er en något-så-när uppdatering.

So here we go:

När jag lämnade mitt sista avtryck så skulle vi till att träffa vår föredetta inneboende Jocke, hans söta flickvän Maria och deras coola unge Ossian, a.k.a Ozzy. Och torsdagen den 19 juli bar det iväg till världens ände, Grängesberg, till-och-med en bit utanför Grängesberg hamnade vi. Dom har köpt ett litet, supergulligt hus som dom ska ha som sommarhus. Annars så bor dom i Stockholm. Hur som helst så grillade vi lite, hade luftgevärstävling, spelade boccia och kort... Vi hade en kanonrolig kväll, i Grängesberg! Vem hade trott det var möjligt *hihihi* Längtar till nästa gång vi ses... 

image64

Hmmm, vad är det mer som hänt? Jo just ja, vi har ju varit i London!! Det var superskoj. Och spännande.
Vi åkte på morgonen lördagen den 28/7 och kom hem på natten till onsdagen den 1/8. Vilken underbar resa. Det var min och Freddans första riktiga resa tillsammans, ensamma! Japp, efter 6½ år tillsammans har vi bara varit i Göteborg tillsammans, Darling och jag. Men den resan räknas inte, för i Göteborg pratar alla svenska och det är nemas problemas att klara sig själv där. Sen åkte vi ju till Bulgarien 2005, men då var ju hela Freddans familj med, så den resan räknas inte heller. Men nu har vi bevisat, främst för oss själva tror jag, att vi faktiskt kan klara oss själva. Inte för att någon, så vitt vi vet, har tvivlat på det innan. Vi har ju faktiskt klarat oss själva i 5 år hittills, men just att resa ensamma ger en speciell känsla, en väldigt självförtroendestärkande känsla. Jag blev kär i den känslan...

Men vad gjorde vi då i London när vi bara hade 4 dagar (och det inklusive dit-och-hemresa) på oss?
Jo, vi:
· gick som två blådårar (Freddan klagade tillslut på skavsår på ett lite udda ställe, och det var inte på fötterna)
· åkte tunnelbana till höger och vänster
· var väldigt kulturella och gick på museum, Imperial War Museum, Brittish Museum och Madame Tussaud´s
· åkte ett varv i Londons fjärde högsta byggnad, London Eye och såg typ hela London från en fågels perspektiv
· vilade benen i Hyde Park och myste en sväng i Green Park
· sov bort heeeela första kvällen, kom tillbaka till hotellet runt 19.00 (svensk tid) efter att ha gått runt i London sedan vi anlände tidigare under dagen. Skulle vila en sväng för att sedan gå ut och äta middag, men vi somnade båda två och sov till 09.30 (svensk tid) dagen efter!!! Snacka om att vi var trötta...
· tittade på Buckingham Palace en sväng och de tillhörande vakterna (som har för korta byxor och klumpiga skor och för att inte tala om björnarna de har på huvvet)
· gick en vända eller två på Oxford Street men var inte in i många affärer heller, dom går nog att räkna på en hand (allvarligt alltså)
· snurrade runt ett varv vid Piccadilly Circus och försökte förstå vart resten av stället tagit vägen (vi båda hade föreställt oss det som ett jättestort ställe, men det var ju bara en vägkorsning med lite reklam)
· åt frukost med en svårslagen utsikt, varje dag. Åt inte frukost på hotellet då det var väldigt dyrt, så vi gick i ca 30 min till Marks & Spencer Simply Food vid Tower Bridge och köpte mackor, yoghurt, fruktsallad och vatten. Sen så satt vi oss på gräset vid The Queens Walk och mumsade i oss det och utsikten bestod av bl.a. Tower Bridge, The Tower of London och Themsen.
· tog en sväng i på Harrods och kände oss väääldigt bortkomna. 

image67

Det var första gången jag var i London och jag fastnade för den staden, folket var såå vänliga, dom hade inga storstadsfasoner för sig och den var oerhört ren. 

När vi sedan kom hem till Sverige igen och skulle åka hem från Arlanda, så höll dom på att bygga om vägen. Och dom var jävligt dåliga på att skylta den temporära vägen. Det resulterade i att istället för att åka vägen genom Sala, som man vanligtvis åker, så åkte vi "genvägen" genom Gävle!!! Det tog oss en timme extra. Måttligt glad var man när man kom hem på natten. Så det var den resan det...

Vad har vi mer hunnit göra sen senast då?...
Jag har jobbat och jobbat och jobbat, skulle ha slutat den 17 augusti men fick förlängt till den 31 augusti och nu har jag fått förlängt till den 28 september. Så det är ju bra, men det är nog näst intill omöjligt att få stanna ännu längre efter det.  

Vi har varit ute i Skenshyttan med Per och Linda två gånger. Första gången badade till och med jag, och det var mitt första (och sista) dopp för i år. Andra gången vi var där badade Per, Freddan och Elin medan jag och Linda tittade på. Sedan fiskade vi lite, jag och Linda metade från bryggan (utan större framgång) och killarna och Elin åkte ut en sväng med båten och provade fiskelyckan längre bort. Dom fick iaf två abborrar, en stor och en liten.Vi grillade korv och några marshmallows, sedan bar det iväg hemåt igen. Det var en härlig dag. 

image66
image65

Freddan har byggt klart staketet så nu kan DC springa lös i trädgår´n, och han verkar ha så roligt.

Vi har börjat träna DC också, så nu jävlar anamma ska vi lära han att han inte får skälla på främlingar och andra hundar. Vi går på enskild träning och så ska vi börja på vardagslydnad, allt under ledning av Tina Fridh som har TF Hundtjänst. Hon är superduktig, hon är som den där snubben på tv som snackar med hundar.

Måste bara säga att det är en hel bunt med människor jag måste ta och träffa snart för jag saknar dom.
Vi kan ju börja med:
· Heléne (min Hella Pella) och lilla Paloma...Måste ses nån dag, vi har mycket att ta igen.
· Magnus, Linda och Lilla K, vart tar tiden vägen? Jobbar inte den ena så jobbar den andra...Nu får vi allt ta oss i kragen. Och inga kräftor blev det...Halloween nästa...
· Alla underbara människor på Framtidsmuseet, speciellt Heléne. Måste ringa dig nån dag och boka in en lunchdate.
· Emma, my darling...Ska försöka komma och hälsa på dig i Sthlm så snart jag kan.
· Per och Linda, vi träffas alldeles för sällan, och när vi väl träffas så är det inte långa stunden. Mer spel åt folket!!!
· Erika, min nyfunna vän, min dansande lilla rallyförare...Saknar dig och våra turer.
· Veronica, skulle vara dunderkul att ses, men tajmingen kanske är lite illa vald?...Du, Skay, Nova och Tommy finns i mina tankar. Jättekram!!!!  

Nej men nu börjar väl det här inlägget bli lite väl långt så jag tror jag ger mig för den här gången. 

Tack å hej leverstapadej...

Love/ Anna     

Kommentarer
Postat av: Linda

Thank you :-)

Postat av: veronica

hello anna vilken sommar du har haft..
Klart vi kan ses..tiden är inte alls dum..jag vill gärna komma ut.=))
Vi måste få ihop nått..
kram kram

2007-09-07 @ 11:34:05
URL: http://supervejron.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback